FAQ

Czy praca w Państwa firmie jest legalna?
Tak, praca w naszej firmie jest legalna. Z opiekunami zawieramy umowę zlecenia, a składki na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne odprowadzamy do ZUS.
Na jaki okres czasu mogę wyjechać?
Podopieczni, którymi się głównie zajmujemy, to osoby starsze. Każdą zmianę opiekunki/opiekuna bardzo przeżywają, co nie wpływa pozytywnie na ich kondycję psycho-fizyczną. Zależy nam, by seniorzy nie byli narażeni na ciągły stres, związany z częstą zmianą opiekunki/opiekuna. W związku z tym preferujemy w naszej firmie 2-3 miesięczne wyjazdy. Równocześnie staramy się uwzględniać oczekiwania naszych współpracowników i ich możliwości czasowe. W indywidualnych przypadkach, w zależności od oferty możemy wyjazd skrócić albo wydłużyć.
Czy jestem ubezpieczona/y na wypadek choroby lub nieszczęśliwego wypadku?
Tak, każdy współpracownik jest ubezpieczony na wypadek choroby lub/i otrzymuje kartę EKUZ. Dodatkowo, nasi opiekunowie są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków w miejscu wykonywania zlecenia w Niemczech.
Co należy do obowiązków opiekunki/opiekuna osób starszych?
Do obowiązków opiekunów osób starszych należy przede wszystkim dbanie o podopiecznego i prowadzenie jego gospodarstwa domowego. Zakres opieki zależy każdorazowo od stanu zdrowia podopiecznego oraz stopnia jego niepełnosprawności/niedołężności. Opiekunka/opiekun pomaga w myciu, ubieraniu i rozbieraniu, pielęgnacji ciała podopiecznego. Równocześnie zajmuje się gospodarstwem domowym, np. dba o porządek, robi zakupy, przygotowuje posiłki, towarzyszy podopiecznemu podczas wizyt u lekarza oraz podczas spacerów.
Czy będę mieć dostęp do internetu?
Nasi klienci zdają sobie sprawę, że przebywają Państwo z dala od rodziny i dbają o to, by mieli Państwo możliwość kontaktu z bliskimi. W związku z tym większość z nich ma w domu zainstalowany internet. Niejednokrotnie zakładają go specjalnie po to, by opiekunowie mogli z niego korzystać. Są oczywiście wyjątki, gdy w domu podopiecznego nie ma możliwości technicznych do założenia internetu. Jako firma chcemy wychodzić naprzeciw Państwa potrzebom i w takich wypadkach staramy się zapewnić, o ile to możliwe, firmowy, mobilny internet.Jeżeli dostęp do internetu jest dla Państwa kluczowy, prosimy o upewnienie się, czy w miejscu wykonywania zlecenia będą mieli Państwo zagwarantowany dostęp do internetu.
Jak dojadę na miejsce pracy w Niemczech?
Do miejscowości docelowej nasi współpracownicy docierają najczęściej busem lub autobusem. Z przystanku autobusowego w Niemczech odbierze Państwa albo ktoś z rodziny podopiecznego, albo Państwa osobisty koordynator.O tym, kto Państwa odbierze z przystanku/dworca informujemy zawsze odpowiednio wcześniej przed zaplanowaną podróżą.
Czy na miejsce zlecenia mogę dojechać własnym samochodem?
Nie ma przeszkód, by dojechali Państwo na miejsce zlecenia własnym samochodem. Zwrot kosztów podróży w obie strony wynosi 120 EUR.
Czy będę mieć zapewnione wyżywienie i zakwaterowanie?
Tak. Każda rodzina ma obowiązek zapewnić Państwu min. 3 posiłki dziennie oraz zakwaterowanie. Opiekuni mają do swojej dyspozycji samodzielny, umeblowany pokój oraz dostęp do łazienki lub własną łazienkę. Niejednokrotnie w pokoju znajduje się telewizor z dostępem do polskiej telewizji lub/oraz internet. Warunki mieszkaniowe zależą każdorazowo od sytuacji samego podopiecznego.
Czy za granicą mogę liczyć na pomoc ze strony firmy?
Oczywiście. Poczucie bezpieczeństwa naszych współpracowników jest dla nas bardzo ważne, dlatego po przyjeździe na miejsce zlecenia w Niemczech, każdy z Państwa ma możliwość kontaktu 24/h na dobę z osobistym koordynatorem.
Jakie muszę spełnić wymagania, by pracować jako opiekunka/opiekun osób starszych w Niemczech?
Podstawowym warunkiem zatrudnienia w naszej firmie jest co najmniej komunikatywna znajomość języka niemieckiego i doświadczenie w opiece. Mile widziane są referencje. Osoby, które zdobyły doświadczenie, opiekując się członkiem rodziny i znają język niemiecki, ale jeszcze nie miały okazji pracować za granicą, również mogą składać aplikację do pracy w ProSanitas24.
Czy mogę wyjechać z ProSanitas24, jeżeli znam tylko pojedyncze słówka w języku niemieckim?
W ProSanitas24 zatrudniamy osoby, które opanowały język niemiecki przynajmniej w stopniu komunikatywnym.
Co się dzieje w przypadku śmierci podopiecznego?
W przypadku śmierci podopiecznego opiekunka/opiekun wraca do Polski lub gdy jest to możliwe, podejmuje opiekę u innego podopiecznego na terenie Niemiec. Jest to zależne od ilości bieżących zleceń, ale przede wszystkim od decyzji samej opiekunki.